Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment :
Display One Piece Card Game Japon OP-08 – Two ...
Voir le deal

RETOURS sur le Black Library Live 2013

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas

RETOURS sur le Black Library Live 2013 Empty RETOURS sur le Black Library Live 2013

Message par Solathen Dim 3 Mar 2013 - 8:39

La rencontre entre les auteurs, l'éditeurs et les heureux acheteurs de tickets a eu lieu le 2 mars 2013 et nous commençons à avoir des retours, en attendant les post de l'Equipe de Maestitita du Reclusiam).

Just come back from BL LIve 2013 and thought I'd share some of the info! Feel free to add anything/comment etc. Please excuse the endless spelling mistakes I've had about 5 hours sleep (Rock City is not a kind mistress).

Dan Abnett:
- Favourite colour: Black, with bits of fire.
- Currently writing Unremembered Empire
- Next up is Warmaster (Gaunt's Ghosts)


"After the success of their desperate mission to Salvation's Reach, Colonel-Commisar Gaunt and the Tanith First race to the strategically vital forge world of Urdesh, besieged by the brutal armies of Anarch Sek. However, there may be more at stake than just a planet. The Imperial forces have made an attempt to divide and conquer their enemy, but with Warmaster Macaroth himself commanding the Urdesh campaign, it is possible that the Archenemy assault has a different purpose - to decapitate the Imperial command structure with a single blow. Has the Warmaster allowed himself to become an unwitting target? And can Gaunt's Ghosts possibly defend him against the assembled killers and war machines of Chaos?"

- Interceptor City - Will happen if we manage to slow time or clone Dan. La suite de Double Eagle
- Would like to write Dark Angels voir la suite sur la Destruction de Caliban


Unremembered Empire:
- 8 Legions, 5 Primarchs (inc Guilliman, Sanguinious, the Lion): donc je rajoute Vulkan et Curze
- Bad Things Happen to McCragge
- Released towards the end of the year (August?)
- Guilliman thinks the Emperor is dead, so onto Imperium Secundus, Un Sous-titre possible

Horus Heresy:
- 50 books planned, so halfway through the series.
- Promethean Sun will be published as a hardback book (think Aurelian silver edition)
- Vulkan Lives will be released towards the end of the year sortie en Novembre selon Amazon
- The Collected Visions book reprint is not a straight reprint. They've re-organised the background into more...logical blocks, so Isstvaan 3 background is grouped etc. The background has been updated to incorporate changes from the series, and they have added some new stuff covering battles in the HH books and other conflicts. Also, the caption typos have been fixed. And new artwork!
- Membership to the Heresy team is invite only.


Post Heresy:
- Once the Heresy series is finished, the team would like to cover events in the scouring, such as the fall of Caliban and Iron Cage.

Sources:
http://www.blacklibrary.com/Events/black-library-live-2013.html
Warseer et mes compléments en BLANC.




Dernière édition par Solathen le Dim 3 Mar 2013 - 9:00, édité 2 fois


RETOURS sur le Black Library Live 2013 Thehh21

Cartes stellaires  - Mise en parallèle des acteurs de l'HH - Terra au M31 - Terra: Palais Impérial - Prospero: Plan de Tizca - Mars au M31 - Chronologie HH
Solathen

Solathen
Capitaine Space Marine
Capitaine Space Marine

Messages : 944
Age : 41
Localisation : Planète Marseille

Revenir en haut Aller en bas

RETOURS sur le Black Library Live 2013 Empty Re: RETOURS sur le Black Library Live 2013

Message par Administration Dim 3 Mar 2013 - 8:54

Solathen a écrit:- Vulkan Lives will be released towards the end of the year sortie en Novembre selon Amazon

L'édition poche de Vulkan Lives (The Horus Heresy) [Paperback] de Nick Kyme (Author) d) The Black Library (21 Nov 2013).

En prévision donc l'édition premium hardback sera vendue en ligne par la Black LIb à partir de mars ou avril 2013 (6 mois avant comme cela a été planifiée par la BL l'année dernière).

Source d) Vulkan Lives


Neutral
Administration

Administration
Admin
Admin

Messages : 6893

Revenir en haut Aller en bas

RETOURS sur le Black Library Live 2013 Empty Re: RETOURS sur le Black Library Live 2013

Message par Sanguinius Dim 3 Mar 2013 - 10:26

50 books planned, so halfway through the series.

Post Heresy: - Once the Heresy series is finished, the team would like to cover events in the scouring, such as the fall of Caliban and Iron Cage.

Auraient-ils déjà prévu la fin de la série ? A voir, mais si c'est effectivement le cas, les deux évènements cités (Caliban et la Cage de Fer) mèneront peut être à la jonction entre les deux univers (30k et 40k). Je ne suis pas contre tant que ça reste cohérent.

Unremembered Empire:
- 8 Legions, 5 Primarchs (inc Guilliman, Sanguinious, the Lion): donc je rajoute Vulkan et Curze

Je suis très curieux de connaître les relations entre ces primarques (je sais que Guilliman et Sanguinius sont très copains mais avec le parano et le schizo...




bloodangels Il n'y a que la mort qui n'a pas de solution. bloodangels
sanguinius
Sanguinius

Sanguinius
Premier Capitaine
Premier Capitaine

Messages : 1442
Age : 32
Localisation : Baal, Nice, le Grand Sud

Revenir en haut Aller en bas

RETOURS sur le Black Library Live 2013 Empty Re: RETOURS sur le Black Library Live 2013

Message par Eloniel Castana Dim 3 Mar 2013 - 11:03

Sur d'autres source voilà d'autre info:

"Potential for an anthology of primarch origin stories.

Jim’s working on secret stuff. More Garro.

4 full length audio products per year for HH - so that’s unabridged audio, then; or longer audio dramas.

More on the war on Mars.

John French working on Vengeance - follow up to Crimson Fist. More Sigismund, and more Imperial Fists; and SIGISMUND TAKING THE FIELD IN ANGER AGAINST OTHER MARINES. All glory to the hypnotoad!"







------------*- Saint Graphique de l'Hérésie d'Horus -*------------

RETOURS sur le Black Library Live 2013 569874bannireBlacklibrariumwarcouncil175
------------*- Sujet des avis sur la page Wikipédia Hérésie Horus -*------------
Eloniel Castana

Eloniel Castana
Premier Capitaine
Premier Capitaine

Messages : 1819
Age : 30

Revenir en haut Aller en bas

RETOURS sur le Black Library Live 2013 Empty Re: RETOURS sur le Black Library Live 2013

Message par BlooDrunk Dim 3 Mar 2013 - 11:36

Merci pour ces retours!


RETOURS sur le Black Library Live 2013 30k-le10
BlooDrunk

BlooDrunk
Modérateur
Modérateur

Messages : 9069
Age : 41
Localisation : Sarum 57

Revenir en haut Aller en bas

RETOURS sur le Black Library Live 2013 Empty Re: RETOURS sur le Black Library Live 2013

Message par Solathen Dim 3 Mar 2013 - 11:52

Concernant l'Audiobook Vengeance de John French il a été déjà annoncé que Sigismund s'occupera dans le Système Sol des Word Bearers encore présents, a priori ceux de Sor Talgron qui n'ont pas participé à l'intervention d'Istvaan V.

La suite


-New Unabridged Audios are being released, with the SMB series getting them. The first will be Helsreach and Fall of Damnos.
-Jim Swallow is working on more Garro audios.
-A new audio series has been confirmed. They will be serialised audio-dramas based around The Night of a Thousand Rebellions at the tail end of the 41st millennium. Apparantely it will be 13 audios long and will feature Doom Eagles and Sisters of Battle at some point.
-A new Ciaphas Cain audio has been confirmed.
-An audio-book of First and Only read by Dan Abnett is a potential release and with other such releases as possibilities as well.
-A 40k music soundtrack may be released featuring music from the previous audio-dramas.

-Books
-Andy Smillie and James Swallow have confirmed a Flesh Tearers trilogy of books. They also hinted that the Flesh Tearers may not want to cure the Black Rage.
-Chris Wraight is working on Master of Dragons atm
- Nick Kyme is writing the second Dwarf novel.
-Nik Vincent is working on a third Gilead novel with elf on elf action. Not sure if that means Gilead is fighting elves or getting some.
-Josh Reynolds confirms the next two Vampire Counts ToL novels are titled Master of Death and Blood Dragon.

Sources: Heresy online


RETOURS sur le Black Library Live 2013 Thehh21

Cartes stellaires  - Mise en parallèle des acteurs de l'HH - Terra au M31 - Terra: Palais Impérial - Prospero: Plan de Tizca - Mars au M31 - Chronologie HH
Solathen

Solathen
Capitaine Space Marine
Capitaine Space Marine

Messages : 944
Age : 41
Localisation : Planète Marseille

Revenir en haut Aller en bas

RETOURS sur le Black Library Live 2013 Empty Re: RETOURS sur le Black Library Live 2013

Message par Emperor Dim 3 Mar 2013 - 13:03


50 livres de prévu et on est qu'à la moitié ? Ils ne comptent pas toutes leurs novellas / audiobooks et cie ?
Bon ben on en a encore pour 10 ans xD

Guilliman qui pense que l'Empereur mort... On ne croit pas, on se renseigne. Il me devient de plus en plus antipathique celui-là.



RETOURS sur le Black Library Live 2013 439568inquisitor3
Emperor

Emperor
Maître de Guerre
Maître de Guerre

Messages : 4750

Revenir en haut Aller en bas

RETOURS sur le Black Library Live 2013 Empty Re: RETOURS sur le Black Library Live 2013

Message par Solathen Lun 4 Mar 2013 - 7:09

Un dernier retour type calendrier:

July:

Horus Heresy: Mark of Calth trade paperback format. (the whole battle apparently lasted 10 years!)
... Horus Heresy: Angel Exterminatus mass market format.
Imperial Fists: Seventh Retribution by Ben Counter.
Gotrek & Felix Lost Tales (4 Novellas)
Promethean Sun regular hardcover release like Flesh of Cretacia and Yarrick: Chains of Golgotha

August:

Adeptus Mechanicus: Lords of Mars by Graham McNeill. His second book in the series.
Space Marine Battles: Death of Integrity by Guy Haley
Horus Heresy: Vulkan Lives - Unto the Anvil by Nick Kyme. trade paperback format
Space Marines: The Omnibus
Orion: Tears of Isha by Darius Hinks. Sequel to Vaults of Winter.
Horus Heresy: Honour to the Dead by Gav Thorpe. Audio.
Iron Guard by Mark Clapham. Print version (currently available as an eBook).
Horus Heresy: Betrayer mass market format.
Visions of Heresy: War, Darkness, Treachery and Death

September:

Salamanders Omnibus includes new short story about Tsu'gan!

October:

Time of Legends: Master of Dragons Chris Wraight. First novel in the War of the Beard trilogy.
Classics Series
- First and Only
- Nightbringer
- Trollslayer

Horus Heresy: Censure by Nick Kyme. Audio about Sergeant Thiel.
Horus Heresy: Unrembered Empire - Imperium Secundus by Dan Abnett. Trade Paperback format.

November:

Bane of Malekith by Bill King. Final novel in the Tyrion and Teclis trilogy.

December:

Gaunts Ghosts: The Warmaster by Dan Abnett.
There is only War short story anthology
Imperial Fists: Malodrax by Ben Counter. Space Marine Battles.
Legacy of Caliban: Master of Sanctity by Gav Thorpe. Second novel in the Dark Angels trilogy.
Time of Legend: Master of Death by Josh Reynolds. Second novel in the Blood of Nagash trilogy.

Sources: Groupe Facebook,The Horus Heresy


RETOURS sur le Black Library Live 2013 Thehh21

Cartes stellaires  - Mise en parallèle des acteurs de l'HH - Terra au M31 - Terra: Palais Impérial - Prospero: Plan de Tizca - Mars au M31 - Chronologie HH
Solathen

Solathen
Capitaine Space Marine
Capitaine Space Marine

Messages : 944
Age : 41
Localisation : Planète Marseille

Revenir en haut Aller en bas

RETOURS sur le Black Library Live 2013 Empty Re: RETOURS sur le Black Library Live 2013

Message par Administration Lun 4 Mar 2013 - 7:34

Amusant (les grands esprits se rencontrent), j'ai déjà posté une grande partie de ces infos il y a 5 jours sur le forum... (plusieurs messages sur deux jours)

Par ICI d) Calendrier des prochaines sorties Black Library UK

Cela complète mes oublis ou les titres non dévoilés alors.

rire1 Rolling Eyes


Administration

Administration
Admin
Admin

Messages : 6893

Revenir en haut Aller en bas

RETOURS sur le Black Library Live 2013 Empty Re: RETOURS sur le Black Library Live 2013

Message par ANVAL THAWN Lun 4 Mar 2013 - 9:35

Je voudrai pas faire le chi..r de base, et la ramené, mais je voudrai soulever un point de détail.
Je fais partis peut-etre partis d'une minorité, mais je parle très mal Anglais. Donc je voudrai savoir 2 choses ? (je parle surtout au modo)

-ce sujet ne pourrai t il pas figurer dans la partie réserver au VO du forum ? pour plus de clarté ? (parce que je bite que dalle à ce que vous bavez les gars !) scratch

-Si il se trouve que cette remarque (non désobligeante, bien sur) ne trouve pas d'écho, serai alors possible de traduire, vu que certain d'entre vous maitrisez super bien l'anglais... Histoire qu'on participe au débat ou actualité ?

(c'est vrai que j’aurai pus envoyer un MP, mais je me suis dis que d'autre personne pensez peut-être la même chose, ou dans le cas contraire, je me ferai remettre à ma place par un point de règlement du forum qui m'aurai échapper)

PS: je sais, il existe des site de traduction sur la toile, je suis pas trop nul encore !
LOL


-----------------------------------------------------------------------------------------------
IMPERATOR INVOCATO DIABOLUS DAEMONICA EXORCIST
:inquisition:
ANVAL THAWN

ANVAL THAWN
Premier Capitaine
Premier Capitaine

Messages : 1325
Age : 44
Localisation : Titan

Revenir en haut Aller en bas

RETOURS sur le Black Library Live 2013 Empty Re: RETOURS sur le Black Library Live 2013

Message par molov Lun 4 Mar 2013 - 14:27

Je soutien Anval thawn, une traduction ou un déplacement de se sujet serait une bonne chose.

molov
Scout
Scout

Messages : 51

Revenir en haut Aller en bas

RETOURS sur le Black Library Live 2013 Empty Re: RETOURS sur le Black Library Live 2013

Message par Administration Lun 4 Mar 2013 - 14:41

Fait.
Le sujet a été déplacé dans la section News Black Library Warhammer 40K en VO (BL UK), où sa place est plus considérée.
Neutral
Administration

Administration
Admin
Admin

Messages : 6893

Revenir en haut Aller en bas

RETOURS sur le Black Library Live 2013 Empty Re: RETOURS sur le Black Library Live 2013

Message par ANVAL THAWN Lun 4 Mar 2013 - 16:18

Merci Maitre de Guerre !!!!! Very Happy okay


-----------------------------------------------------------------------------------------------
IMPERATOR INVOCATO DIABOLUS DAEMONICA EXORCIST
:inquisition:
ANVAL THAWN

ANVAL THAWN
Premier Capitaine
Premier Capitaine

Messages : 1325
Age : 44
Localisation : Titan

Revenir en haut Aller en bas

RETOURS sur le Black Library Live 2013 Empty Re: RETOURS sur le Black Library Live 2013

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut

- Sujets similaires

Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum